Het avontuur van Gideon, Junior Servicedeskmedewerker
Vanaf kinds af aan heb ik te maken met ICT, vooral omdat mijn vader daarin werkt. Ik probeerde vaak al dingen uit, stukjes programmeren enzo. Na de Havo ben ik begonnen aan de opleiding HBO ICT. Maar daar kreeg ik weinig praktijk en in coronatijd was het vooral remote. Ik zat thuis vooral portfolio’s te schrijven en daarop te reflecteren. Dat was niet leuk. Ik dacht: ik ga gewoon aan het werk in de ICT, dan leer ik het ook! Een carrière in softwareontwikkeling moest het worden. Maar ik ben toch een hele andere richting ingeslagen. Sinds kort werk ik 4 dagen bij Solviteers Cloud & Infradiensten en ga 1 dag in de week naar school om mijn MBO 4 diploma te halen. Dat is me door Solviteers aangeraden in plaats van meteen fulltime te gaan werken. Een diploma op zak is altijd handig.
Er wordt hier ook echt meegedacht over wat voor mij het beste is
Ontwikkeling
Ontwikkeling betekent voor mij dat ik kan doorgroeien in het bedrijfsveld. Dat ik mijn kennis en ervaring kan verdiepen en daarnaast ook mijn horizon kan verbreden. Het is fijn dat je dan ook de mogelijkheden krijgt om door te groeien naar nieuwe functies. Dat zie je hier wel gebeuren. Collega’s die bijvoorbeeld doorgroeien naar projectleider. Ik zie dat er bij Solviteers een duidelijke focus op ontwikkeling is. Ze vinden het hier belangrijk dat je jezelf blijft ontwikkelen en daar zijn ook mogelijkheden voor. Er wordt hier ook echt meegedacht over wat voor mij het beste is. Zoals het advies om toch mijn diploma te halen in combinatie met werken.
Sociale aspect
Het werken met klanten trekt me erg. Het sociale aspect vind ik ook erg leuk. De ervaring die ik in de horeca heb opgedaan, komt hier goed van pas. Bart, Senior Skilled Servicedeskmedewerker, is mijn begeleider. Daar kan ik alles aan vragen en hij legt mij ook heel veel uit. Met andere collega’s ga ik ook wel mee naar de klant om bijvoorbeeld een UPS of Access Points te plaatsen of om de e-mail te repareren. Het is nu nog veel meekijken en meeluisteren met telefoongesprekken. Al neem ik ook zelf de telefoon al op. Misschien kan ik nog niet alles oplossen maar ik kan zeker wel de klant te woord staan. Ik kijk er naar uit dat ik zelfstandig klanten kan helpen. Vanaf kantoor maar ook zeker bij de klant op locatie. Die afwisseling lijkt me erg leuk.
Ontdekkingsreis
Je kan altijd meer dan je denkt dat je kan. Daarom gaan we samen op ontdekkingsreis naar jouw potentieel. In een ontwikkeltraject dat helemaal bij je past, ga je aan de slag met je persoonlijke en professionele ontwikkeling.
Samen op missie
Samen zijn we sterker. Jij gaat op missie en krijgt hierin de steun van al je collega’s. Zij hebben allemaal hun eigen expertise die jij op ieder moment kan inschakelen. Zo zorgen we dat we samen iedere missie tot een succes maken. Of je nu alleen het veld in gaat of met anderen.
Impact maken
In een wereld waarin er zoveel gebeurt op digitaal gebied, bied jij de klant een uitweg, een oplossing. Met advies en een hands-on oplossing zorg je er bijvoorbeeld voor dat inwoners tijdig hun uitkering ontvangen of zet je een goed beveiligde IT-infrastructuur neer. Jij maakt met jouw werk impact op de maatschappij. .
We pakken echt van alles aan: van het resetten van een wachtwoord tot complexere problemen en operationele wijzigingen.
Bart, Senior Skilled Servicedeskmedewerker
Heb je interesse of vragen?
Ik help jou graag verder, je kunt mij bereiken via mail of telefoon.
Email: werken@solviteers.nl | Telefoon: 06-57134098
Arnout Bruijn - Recruiter van Solviteers
Acquisitie door andere partijen wordt niet op prijs gesteld, wij werven onze nieuwe collega's zelf.